torsdag 6 oktober 2011

Mivitotal bättre än Mivitotal flex?

Jag brukar rekommendera Mivitotal till de som inte kan få i sig den gröna drinken gjord på nässel- och nyponpulver spetsad med Möllers Tran eller kallpressad linfröolja och råriven ingefära MEN man bör tydligen akta sig för Mivitotal Flex - läs mer här!

Själv har jag inte använt mig av Mivitotal på länge men jag rekommenderar att du kollar upp det här med natriumbensoat. Är det så att plus inte innehåller natriumbensoat så kan vi ju hålla oss till det i stället.

Som "Onaturligt övernaturligt" skriver i sin blogg (som jag länkat till under "här!"): "bensoat är ett cancerogent ämne, som tillsammans med askorbin, kan tränga rätt in i blodbanor och lungor och skadar cellernas arvsmassa även i små doser!" Hon skriver att hon har fått detta bekräftat från de som tillverkar Mivitotal. De skrev till henne att "Den reagerar inte i Mivitotal om det är det du tänker på. Det är askorbinsyra som reagerar, vi har askorbat." Hennes följdfråga blev då "men hur vet ni att jag inte får i mig askorbinsyra? I mitt fall får jag det i min C-vitamin!!!" och då blev dom tysta....
 

Inga kommentarer: